Recepten

RECEPTEN

Receptaanvragen

U kunt u voor uw chronische medicatie aanmelden bij de herhaalservice van apotheek Prinsenland. Daarnaast kunt u een recept aanvragen via de herhaalreceptenlijn (010-202 3966 optie 2), via de receptenbrievenbus, of afgeven bij de assistente.  Zonder duidelijke gegevens (uw naam, geboortedatum, adres, medicijn, sterkte van het medicijn en gewenste hoeveelheid) kunnen wij uw receptaanvraag niet in behandeling nemen.
U kunt uw receptaanvraag niet meer per mail indienen (dit ivm AVG-wetgeving per 25 mei 2018)! Dit mailadres is opgeheven en aanvragen worden niet in behandeling genomen. 
Indien u uw recept hebt aangevraagd bij de assistente op werkdagen voor 11 uur, dan ligt uw medicatie de eerstvolgende werkdag na 12 uur voor u klaar bij uw apotheek.  Dit betekent dat recepten die op vrijdagochtend na 11 uur zijn aangevraagd pas op dinsdag na 12 uur bij de apotheek klaar liggen.
Let op: alle voorgeschreven medicatie gaat af van uw eigen risico. De huisarts is niet verantwoordelijk voor de eventuele voor u gemaakte medische kosten door derden (voor onderzoeken, medicatie of verwijzingen) die bij u in rekening worden gebracht. De huisarts heeft namelijk geen zicht op de hoogte van het bedrag dat andere zorgaanbieders in rekening brengen. Ook is de huisarts er niet van op de hoogte of u eventueel een eigen bijdrage voor bepaalde zorg moet betalen. U kunt dit zelf navragen bij uw zorgverzekeraar of uw apotheker
Share by: